1. Który zestaw wybrać?

- Jazda rekreacyjna po płaskim terenie, bez dużych podjazdów

- Lekki silnik w przednim kole

- Łatwy montaż

- Sterownik w szynie baterii

- Prędkość do 35 km/h

- Idealny do rowerów z biegami w tylnej piaście czy "damek"

- Najbardziej uniwersalny zestaw w ofercie (sprawdzi się do miasta i w terenie)

- Silnik w tylnym kole

- Bardzo dobre przyspieszenie

- Prędkość do 50 km/h

- Oszczędność miejsca - sterownik w szynie baterii

- Hamowanie regeneracyjne



- Najmocniejszy zestaw w ofercie

- Silnik w tylnym kole

- Świetne przyspieszenie

- Prędkość do 52 km/h

- Hamowanie regeneracyjne

2. Co wchodzi w skład zestawu?

- Silnik zapleciony w kole

- Sterownik

- Bateria z ładowarką 2A (jeśli wybrana)

- Adapter (jeśli zamówiono baterię)

- Wyświetlacz

- Manetka

- Czujnik PAS (na kwadrat i uniwersalny)

- Magnetyczny czujnik hamowania

- 1x Blokada obrotu osi (z wyjątkiem zestawu 500 W)

- Wiązka przewodów z wtyczkami hermetycznymi

- Opaski neoprenowe

- Zestaw narzędzi

- instrukcja

3. Porównanie silników

- Waga: 2,5 kg

- Przekładnie: tak

- Średnica: 14 cm

- Szerokość montażowa: 100 mm

- Szerokość magnesów: 30H

- Uzwojenie: 10T

- Mocowanie: przednie koło

- Waga: 5,5 kg

- Przekładnie: nie

- Średnica: 24 cm

- Szerokość montażowa: 135-142 mm

- Maksymalne obciążenie: 30A

- Mocowanie tarczy hamulcowej: tak

- Mocowanie: kaseta

- Waga: 6,1 kg

- Przekładnie: nie

- Średnica: 24 cm

- Szerokość montażowa: 135-145 mm

- Napięcie zasilania: 24V-120V

- Maksymalne obciążenie: 50A

- Mocowanie tarczy hamulcowej: tak

- Mocowanie: kaseta

4. Czy zestaw będzie pasował do mojego roweru?

- Ważne aby Twój rower miał ramę, w której koło mocuje się na haki.

- Jeśli jest sztywna oś z tyłu, niestety silnika nie da się zamontować. Zostaje tylko opcja na przednie koło.

- Jeśli Twój rower posiada sztywną oś z przodu i z tyłu - silnika nie da się zamontować.

- W Twoim rowerze jest kaseta max. 11-rzędowa. W przypadku rowerów z wolnobiegiem trzeba go wymienić na kasetę.

- Rozstaw tylnego widelca w rowerze to 135-142 mm (1000 W) i 135-145 mm (2000 W)



5. Czy silniki są przekładniowe czy bezprzekładniowe?

Silniki 1000 W i 2000 W są silnikami bezprzekładniowymi, 500 W jest przekładniowy

6. Jak odróżnić kasetę od wolnobiegu?

Wolnobieg to zespół zębatek na stałe zintegrowanych z mechanizmem zębatkowo-zapadkowym i nakręconych na piastę tylnego koła.

Kaseta rowerowa to rozwiązanie, które wyewoluowało z wolnobiegu. Mechanizm zapadkowy jest w nim ukryty w bębenku piasty.

7. Czy zestaw mogę przekładać na inny rower?

Tak, montaż jest bezinwazyjny. Jeśli w przyszłości zmienisz rower, będziesz mógł przenieść zestaw na inny.

8. Jak dbać o koło z silnikiem?

Po przejechaniu pierwszych 50-200 kilometrów należy wykonać kilka czynności, które sprawią że dalsza jazda na E-bike’u będzie bezpieczniejsza i bezawaryjna. Niezastosowanie się do poniższych wytycznych może skutkować pękaniem szprych i rozcentrowywaniem się koła. Dodatkowo reklamacja takiego koła zostanie odrzucona.

Dopiero po niżej wymienionych czynnościach obręcz i szprychy naturalnie się ułożą i nie będzie kłopotów z kołem.

- Dociągnąć każdą szprychę o minimum ½ obrotu, czasem będzie to nawet półtora obrotu.

Kontrola naciągu szprych po 100 kilometrach - dociągnąć szprychy o ¼ obrotu. Nawet jeśli szprychy nie wykazują oznak poluzowania.

Kontrola naciągu szprych po 200 kilometrach - dociągnąć szprychy o ⅛ obrotu. Nawet jeśli szprychy nie wykazują oznak poluzowania.